pieniadz.pl

Jesteś tu: Strona główna forum » Dyskusje o prawie » Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?

Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Robert Tomasik
Gość







Post2010-09-20, 15:30    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Raczej nie chodziło o instalacje powietrzne.
Tam obowiązuje zasada masz ciśnienie hamulce nie działają,
chcesz zahamować zmniejszasz ciśnienie w instalacji hamulcowej.
Nie pracuje silnik a co za tym idzie sprężarka, brak ciśnienia
w układzie to hamulce masz zablokowane, tak jakby ktoś naciskał
na hamulec.
Tak to działa w autobusach i ciężarówkach.

Nie, tak jak to opisałęś, to działa to w przyczepach oraz na kolei w
pociągach.

W autobusach i ciężarówkach również. Pomijam nieprodukowane już
antyki z hamulcami hydraulicznymi jak np. Star.

Jeszcze były hydrauliczno-pneumatyczne.

Słyszałem, nie spotkałem osobiście, może chodzi o system
gdzie hydrauliczne były w pojeździe a układ pneumatyczny
odpowiadał za przyczepę.

Nie. Na pewno miał je któryś STAR, ale nie pamiętam modelu. Chodziło o to,
że w wypadku hamulców pneumatyczmnych pewnym problemem technicznym jest
opóźniene pomiędzy naciśnięciem pedału, a faktycznym zadziałaniem.
Usiłowano temu zapobiec poprzez sterowanie hydrauliczne zaworami
uruchamiającymi siłowniki przy kołach.

Cytat:
Ewentualnie w pojazdach gdzie istnieje potrzeba stopniowania
działania hamulców a z uwagi na masę z ładunkiem system hydrauliczny
jest nieefektywny, sam system powietrzny działa na zasadzie
zero jedynkowej.

Wydawało mi się, ze sie na hamulcach znam, ale zupełnie Cię nie rozumiem.
Czy Ty sobie wyobrażasz. Czyli sądzisz, że jak samochodem albo pociąg z
hamulcem pneumatycznym hamuje, to od razu z maksymalną siłą hamowania?
Reklamy
Tom N
Gość







Post2010-09-20, 15:51    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Marek K w :

Cytat:


istota problemu tkwi w rozporządzeniu, które traktuje o skuteczności
hamulców.

Citroeny z zawieszeniem hydropneumatycznym wymagają.

No i?
Skoro w cytrynie nie są skuteczne, bez działającego silnika, to nie
spełniają warunków z rozporządzenia, jeśli silnik nie działa.

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
RadoslawF
Gość







Post2010-09-20, 15:54    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ewentualnie w pojazdach gdzie istnieje potrzeba stopniowania
działania hamulców a z uwagi na masę z ładunkiem system hydrauliczny
jest nieefektywny, sam system powietrzny działa na zasadzie
zero jedynkowej.

Wydawało mi się, ze sie na hamulcach znam, ale zupełnie Cię nie
rozumiem. Czy Ty sobie wyobrażasz. Czyli sądzisz, że jak samochodem albo
pociąg z hamulcem pneumatycznym hamuje, to od razu z maksymalną siłą
hamowania?

Generalnie tak. Łagodzi się to odpowiednia regulacją ale
kierowcy nie ma możliwości stopniowania siły nacisku
jak w układach hydraulicznych.


Pozdrawiam
Gość








Post2010-09-20, 23:18    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
No owszem miał. Chociaż wydaje mi się że takie cieniutkie to było
wspomaganie.

Dobrze powiedziane. "wydaje mi się" Smile
Wymieniałeś kiedyś samodzielnie cały układ hydrauliczny? (w tamtych czasach to
był standard). Wiesz co się lało zamiast płynu hamulcowego?

Cytat:
A poza tym?
Maluch - miał?

A ktĂłra wersja?

Cytat:
Wartburg - nie miał.

MoĹźliwe.

Cytat:
Syrenka - jak wspomniałeś.

104 i 105 nie miały. W 104 pompa była jeszcze jednoobwodowa, 2 dni cholerę
odkręcałem Smile.

Cytat:
Trabant - chyba nie miał.

Chyba.

Cytat:
Skoda - nie miała.

Oktawia (tamta Oktawia!), 1000 MB, 100, S100, 105, 120 czy jakiś inny model?

Cytat:
Coś jeszcze jeździło po polskich drogach (pomijając zachodnie wozy które
były chyba w śladowych ilościach)?

Śladowych? Jak to łatwo określić czyjś wiek po wypowiedzi Smile.

Na parkingu przed moim domem w czasach Gierka stało więcej samochodów
zachodnich niż tych z KDL-ów, wtedy mnie to jeszcze interesowało Smile.
Japońskich to faktycznie nie było, pewnie chodziło o problemy z serwisem. Ale
zupełnie nie o to chodziło w moich pytaniach. Co do tego samochodu holowanego,
to był zwykły sprzęt z klasycznym serwem, żadne tam francuskie wynalazki.

Pozdrawiam

Czapla
Sergiusz Rozanski
Gość







Post2010-09-21, 05:57    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo??liwe? Odpowiedz z cytatem
[quote]
Użytkownik "TomT"
niusy.pl
Gość







Post2010-09-21, 07:24    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Użytkownik "TomT"

Cytat:
ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców

Widziałeś samochód z ABS na lekko oblodzonym zjeździe do garażu? Całkowity
brak hamowania.

Nie wchodząc w różne dziwne przypadki, chodzi o to, że ABS zasadniczo po to
jest tylko by nie zablokować kół i mieć jeszcze sterowność a nie po to by
skuteczniej hamować.
niusy.pl
Gość







Post2010-09-21, 08:25    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo??liwe? Odpowiedz z cytatem
Użytkownik "Sergiusz Rozanski"

Cytat:

ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców

Widziałeś samochód z ABS na lekko oblodzonym zjeździe do garażu?
Całkowity
brak hamowania.

Nie wchodząc w różne dziwne przypadki, chodzi o to, że ABS zasadniczo po
to
jest tylko by nie zablokować kół i mieć jeszcze sterowność a nie po to by
skuteczniej hamować.

I idąc tym tropem, teraz przeanalizuj po co mają się koła nie blokować Wink
Aby Ci przybliżyć to porównaj zablokowane koło do narty Smile Oczywiście
bieżnik biegnący po śniegu w 1 miejscu po sekundzie jest slikiem, bo nie
dasz
mu szansy się oczyścić, jak w przypadku obracającego się koła.

Było o wpływie na hamulec, potem o jeździe po lodzie, teraz po śniegu. Czas
na lądowanie na marsie ...
Przemysław Adam Śmiejek
Gość







Post2010-09-21, 11:57    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
- że ABS wydłuża drogę hamowania.
W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
takiego działania.

Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

ABS natomiast może się gubić, jak to głupi komputer, na nawierzchni o
zmiennej przyczepności i wtedy być może, że wydłuży drogę hamowania.



--
Przemysław Adam Śmiejek
Andrzej Lawa
Gość







Post2010-09-21, 12:00    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

Mmmm... niekoniecznie. I pamiętaj, że głównym celem ABSu jest zachowanie
sterowności, a nie usprawnienie hamowania.
RadoslawF
Gość







Post2010-09-21, 14:40    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
- że ABS wydłuża drogę hamowania.
W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
takiego działania.

Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest krótsze.

Nie masz racji. Na mokrym przed skrzyżowaniem zamiast depnąć,
zablokować koła i stanąć po trzech metrach ABS zadba aby koła
nie były zablokowane a ty staniesz metr lub pół metra dalej.
Ta sama sytuacja na lodzie lub śniegu o ABS zadba abyś się
zatrzymał przodem do kierunku jazdy a bez niego pojedziesz sporo
metrów dalej a do tego bokiem lub tyłem.
Wniosek: hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania tylko
w przypadku jeśli alternatywą jest utrata sterowności.
W każdym innym przedłuża.


Pozdrawiam
mvoicem
Gość







Post2010-09-21, 16:50    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Fachowcy mówią, że wydłuża drogę hamowania, w zamian dając większą
kontrolę na pojazdem. Są tez takie ostrzeżenia w instrukcjach samochodów
- że ABS wydłuża drogę hamowania.
W końcu w uproszczeniu to jest mechanizm, który za kierwocę hamuje
pulsacyjnie, więc wydłużenie drogi hamowania jest logicznym wynikiem
takiego działania.

Pulsacyjne hamowanie skraca drogę hamowania. Hamowanie w poślizgu jest
mniej skuteczne niż hamowanie z kręcącymi się kołami. Oczywiście mówimy
o nawierzchniach typu mokry asfalt, na nich hamowanie z ABSem jest
krótsze.

[...]
Wniosek: hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania tylko
w przypadku jeśli alternatywą jest utrata sterowności.
W każdym innym przedłuża.

Hamowanie pulsacyjne skraca drogę hamowania zawsze wtedy kiedy tarcie
statyczne jest większe od tarcia dynamicznego. Czyli np. na lodzie. Nie
wiem jak jest na mokrej nawierzchni, ale podejrzewam że też.

p. m.
Przemysław Adam Śmiejek
Gość







Post2010-09-21, 16:59    Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo¿liwe? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Czyli np. na lodzie. Nie wiem jak jest na mokrej nawierzchni, ale
podejrzewam że też.

No właśnie ponoć na lodzie bywa różnie (w sumie lód może być
chropowaty), ale właśnie na czymś ala mokry asfalt to na 100%, bo wtedy
na pewno tarcie w poślizgu będzie mniejsze.

--
Przemysław Adam Śmiejek
Strona główna forum » Dyskusje o prawie » Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!
Kursy walut 2024-02-29

Produkty finansowe na skróty:

Konta: Konta osobiste Konta młodzieżowe Konta firmowe Konta walutowe
Kredyty: Kredyty gotówkowe Kredyty mieszkaniowe Kredyty z dopłatą Kredyty dla firm